O carte care ajunge la a 50-a ediţie, cum este cartea  de faţă, devine clasică şi nu mai este afectată de trecerea timpului.  Încă de la prima ediţie, descrierea şi explicarea primilor ani din viaţa  copilului, împreună cu recomandările pentru părinţi, medici şi  educatori, au reţinut atenţia celor interesaţi. Pentru copilul mic,  lumea poate fi foarte interesantă, dar şi instabilă sau  înspăimântătoare. Autoarea reuşeşte să-l familiarizeze pe cititor cu  mintea copilului, arătându-i cum se confruntă cu lumea şi cum învaţă  să-i facă faţă.
«Un expert cu darul de a descrie cum se maturizează  copiii de la naştere până la vârsta de şase ani… prezintă teoriile şi  faptele legate de alimentaţie, vorbire, educaţie sexuală, fantezie,  autocontrol, spaimă şi alte subiecte, folosind termenii practici ai  vieţii de zi cu zi.»
Parents Magazine
«Volumul Anii  magici este de departe cea mai bună descriere a acestei perioade de  dezvoltare de la începutul vieţii.»
Mental Health Bulletin
Selma  H. Fraiberg a fost profesor la Facultatea de Medicină din  Michigan, psihoterapeut şi psihanalist de copii.
Cuprins
Introducere de  T. Berry Brazelton
Prefaţă
PARTEA I: INTRODUCERE
Totul  despre vrăjitoare, căpcăuni, tigri şi sănătatea mentală 
Fabulă
Ce  este sănătatea mentală? 
Ce este anxietatea? 
În primul rând: un  protector uman împotriva pericolului
Eul se apără de pericol 
„Tigrul  care râde"
Copilul mic, om de ştiinţă
Imaginaţia, intelectul şi  sănătatea mentală 
PARTEA A II-A: PRIMELE OPTSPREZECE LUNI
Nu  mai picoti şi fii atent 
Nou-născutul 
De ce zâmbeşte copilul? 
Lumea  ca un puzzle
Despre a deveni o persoană
Cazul obiectului care  dispare
Deplasarea şi perspectivele
Locomoţia şi sinele solitar
Sosesc  misionarii 
La optsprezece luni 
Civilizarea şi nemulţumirile ei 
La  ce e bună teoria? 
Programul de hrănire şi teoriile legate de acesta  
Tulburări legate de anxietatea de separare.
Activitatea aduce cu  sine şi probleme 
Introducere în educaţia sfincteriană
Câteva  tulburări legate de educaţia sfincteriană 
Prevenirea tulburărilor  prin detectarea lor din timp
PARTEA A III-A: OPTSPREZECE LUNI,  PÂNĂ LA TREI ANI
În Brobdingnag 
Magicianul
Abracadabra
Călătorie  în Brobdingnag
Magia şi ştiinţa
„Eu"
Educaţia în spiritul  realităţii 
Formarea conştiinţei 
Punctele slabe ale sistemului de  control
Să-l ajutăm pe copil să-şi depăşească spaimele
PARTEA  A IV-A: DE LA TREI LA ŞASE ANI
O schimbare în centrul universului
Către  vârsta raţiunii 
Oameni şi şoareci 
„Cine sunt eu?" „De unde  vin?"
Despre Complexul Oedip 
Educaţia pentru iubire 
Semnificaţia  educaţiei sexuale
Dilema părinţilor
Până unde ar trebui să  satisfacem curiozitatea copilului 
Despre transmiterea informaţiilor  referitoare la sex 
Rolul educativ al părinţilor în etapa oedipiană 
Identificarea
Despre  a fi fată
Despre a fi băiat
Formarea conştiinţei 
Zorii  conştiinţei
Disciplina
Oprimat
Psihologia pedepsei 
Dobândirea  valorilor morale 
Dreptul de a simţi 
PARTEA A V-A: CONCLUZII
Spre  viitor
Tot felul de destine
Lecţii din laboratoarele erorilor şi  dezastrelor umane
Lecţii dintr-o instituţie model 
Ne putem  asigura împotriva nevrozei?

No comments:
Post a Comment